Dr. Gyarmathy és Társai Kft.   ┃   Dr. Gyarmathy Ügyvédi Iroda

Visszaélés-bejelentési szolgáltatás

Válassza a jogbiztos megoldást!

Megfelelés a Panasztörvénynek

  • Az új Panasztörvény szerint minden 50 fő feletti vállalkozás számára kötelező egy visszaélés-bejelentési rendszer, azaz panaszrendszer létrehozása.
  • A szabályok az EU Whistleblower Irányelvének (2019/1937) megfelelően kerültek bevezetésre.
  • A visszaélést bejelentő rendszer lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy feltárják a cégen belüli káros illetve jogellenes folyamatokat.
  • Felismerhetővé válik például a csalás, korrupció vagy hanyagság által okozott kár. Elkerülhetővé és megelőzhetővé válnak a bírságok és a súlyos anyagi hátrányok.

Széleskörű panaszkezelési kötelezettség

  • A jogszabályok előírják, hogy a cég ne csak saját alkalmazottai, hanem más, törvény által meghatározott további személyek panaszait is kezelje.
  • A munkáltatóknak lehetővé kell tenniük továbbá, hogy a visszaélést bejelentő személyek írásban és szóban is bejelentést tehessenek.
  • A szabályozás további sajátossága, hogy a cégeknek névtelen bejelentéseket is fogadniuk  kell.
  • Az egyszerű online bejelentési platformok a fenti okok miatt nem biztosítják a jogszabályok szerinti teljes körű megfelelést.

A szakértők bevonásával járó előnyök

  • A munkáltatók által biztosított panaszrendszerek esetében a titoktartás a gyakorlatban nehezen megvalósítható.
  • A panasztevők nagyobb bizalommal fordulnak a független és titoktartásra kötelezett külső szakértőkhöz.
  • A Panasztörvény számos, szaktudást igénylő adatkezelési rendelkezést tartalmaz a GDPR szabályozás kapcsán.

Megéri, mert…

  • Egy jól kialakított visszaélést bejelentő rendszerrel nem csupán a törvényes kötelezettség teljesíthető, hanem értékes eszköz kerül a vállalkozás birtokába. Lehetségessé válik a jogellenes tevékenységek és károk feltárása és megelőzése.
  • Egy hatékony panaszrendszer bevezetése nemcsak pénzügyi előnyökkel jár a vállalat számára, hanem javítja a compliance kultúrát és a munkatársak személyes felelősségérzetét is.



Célunk, hogy maradandó értékeket teremtsünk ügyfeleink részére.
Ehhez kiemelkedő minőségű szolgáltatásokkal járulunk hozzá a következő területeken:


Esettanulmányainkban néhány gyakorlati példa segítségével mutatjuk be tevékenységünket és az ügyfeleink számára elért előnyöket:


A member firm of DFK International a worldwide association of independent accounting firms and business advisers



Akkreditációk